En stund for sig sjalv.

Lite snedvriden rubrik kanske men den syftar pa att jag for ut och dykte sjalv igar och idag har jag varit upp i regnskogen sjalv, det ar inte for att mina resekamrater har overgett mig utan for att varan resebyra misslyckades radikalt med vara bokningar, alldelens snart far ni veta mera om hur..

Onsdagen borjade med att vi vart upphamtade av fortaget som vi skulle hoppa fallskarm med, jag var faktiskt inte sa nervos alls utan kande mig forvansvart lugn, val pa plats fick vi lite info om hoppet och sedan fick vi valja om vi skulle ha det filmat och om vi ville ha med en enkom kameraman eller om vi ville att varan istruktor skulle filma med handcam, alla 5 (Jag, Ralle Malin och Danskorna) valde att ha en egen kameraman. Efter det var det inte sa mycket mer an att sitta och vanta pa en tur att fa aka upp, kanslan man hade da var ungefar densamma som nar man var liten och skulle in till tandlakaren for att borra ett hal. Efter ca 1 timme var det varan tur att aka upp, jag fick 2 valdigt bra instruktorer sa det kandes avslappnat och latt, och nar vi val var uppe pa 14.000 feet (4500 m ca) sa var dte bara att satta sig pa kanten och sedan hoppade instruktoren ut, forsta kanslan nar man rammalde ut baklanges och gjorde kullerbyttor var helt obeskrivlig, men det kandes faktiskt inte som att man foll mot marken for det var sa hogt upp. Vi hade over 60 sek fritt fall sa det var riktigt skoj, sedan seglade vi sakta ner mot stranden med varldens basta utsikt over stora barriarrevet dar vi bla sag skoldpaddor. Det finns inte sa mycket mer att saga om det forutom att det var sjukt haftigt och jag gor garna om det! Ajuste vi tog aven bussen pa kvallen till Cairns dar vi ar nu.

Torsdagen skulle vi egentligen ha dykt alla 3 men nar vi kom och skulle checka in till dykningen visade det sig att varan kara resebyra hade lyckats boka in oss pa en bat som inte anns skulle avga den dagen, eftersom att varan resebyra oppnar klockan 10 sa fanns det heller ingen chans att ringa till dom och forsoka boka in oss pa en annan bat, eftersom att det ar detta jag sett fram emot mest med denna resa sa valde jag att boka in mig och betala en annan bat for att fa mojligheten att gora 2 stycken dyk, for hade jag dykt idag som Malin och Ralle gor hade jag bara kunnat gora ett dyk. Dykningen i sig var det absolut basta jag varit med om!!! Vi sag hajar, skoldpaddor,stingrockor och bade massa stora och fargglada fiskar.. Vi simmade aven genom massa grottor och ner for stup, forsta dyket var vi nere pa dryga 20 meter medans andra dyket var vi bara pa 14 meter. Det var nog lika bra det eftersom att jag hade lite problem att tryckutjamna vilket nog berodde pa fallskarmshoppnigen dagen fore. Om jag inte skulle pa tillbaka mina pengar fran resebyran skulle jag andra kanna att det var vart att betala nastan 2000 kronor till for att fa gora 2 dyk :D

Idag har jag som sagt varit upp i regnskogen medans Ralle och Malin har vairt ute och dykt, Jokka skulle egentligen ha foljt med mig upp men han var inte sa taggad fran borjan och nar han var bakis i morse var det definitivt inget lage for han att folja med, men men som sagt man ar ju norrlanning och ibland kan det faktiskt vara skont att bara vara for sig sjalv en dag. Jag tog bussen i morse upp pa berget dar jag har tillbringat dagen med att se koaler, matat kangrusar och sett en massa krokodiler. Jag har aven kopt en didgeridoo och ett riktigt krokodilhuvud :) Vagen tillbaks tog jag en linbana typ over regnskogen det var ocksa riktigt lackert aven fast det var lite svindelvarning ocksa..

Resternade del av kvallen blir extremt lugn, det blir att ta farval av Malin eftersom att hon ska vidare till Port Douglas och halsa pa en kompis, sedan imorgon bitti flyger vi till Sydney 07.00.. I Sydney kommer vi dock ha fullt upp hela dagen, Vi landar kring 10 och da ska jag ga och kriga med resebyran om att fa tillbaks mina pengar och sedan ska Jokka ut och shoppa eftersom att han aker pa Sondag, imorgon ska jag tattuera mig ocksa, jag har langtat valdigt mycket efter det anda sedan jag bokade den, det blir texten "Meus Domus" och sedan kordinaterna for Lulea pa overarmen, Meus Domus star for Mitt Hem :)

Jaja nu tycker jag att jag gjort mitt for detta inlagg :) hors nasta gang ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0