Knäckebrödsmacka med kalles kaviar :)

Ja det har jag nyss ätit, toppat med ett kokt ägg också, det är vad jag kallar riktig kärlek det :D

Annars då? jodå det har varit en trevlig helg, I fredags slet vi ju som sagt ihjäl oss på jobbet och sen på kvällen vart det några glas vin och en utgång i det lugnare slaget.. Lördagen vart desto blötare, jag och Jokka var så jävla less på vin så vi gick och köpte oss varsin smirnoff flaska ala äppel smak och en sprite flaska och körde groggar, det utgjorde senare basen av en riktigt bra ihärdig fylla och en baksmälla i klass med tvättäkta Luleåstil! Vi köpte även tacos ingredienser och till middag lagade vi oss tacos, behöver väll knappast sägas att det smakade ljuvligt.

Sen klockan 21.00(?!) var jag och Ralle iväg på en anställningsintervju på en pub/nattklubb, riktig skum tid för en intervju i och med att det var kö till stället redan då så det kändes lite konstigt att gå fram och säga att man skulle på en anställningsintervju, men chefen väntade oss och vi kom in. Intervjun i sig gick faktiskt riktigt bra, men han hade inga lediga tjänster just nu men eftersom att det var mycke backpackers som jobbade där hade han en stor ruljans på folk och vi skulle höra av oss om en månad för då trodde han att dom skulle ha någon ledig tjänst och vi skulle få provjobba!

Efter intervjun körde vi ju som sagt en groggfylla och kring 12 snåret tog vi oss även ut. Och nu till det mest bisarra jag kan ha varit med om i mitt snart 24 åriga liv, vi gick till ett ställe som heter Establisment som är ett ganska schysst ställe, hur som helst så ställde vi oss i den inte alltför långa kön och när vi kom fram till vakten var det inga som helst problem men precis när Ralle och Jokka hade glidit in genom dörren och jag var påväg in stoppade vakten mig med orden du kan inte komma in, du har fel frisyr! jag trodde han skämtade först och skrattade nästan åt han men han var tydligen allvarlig så kraftigt chockad hämtade jag Jokka och Ralle och sa att vi inte fick komma in, chockade gick vi ut och fattade ingenting, så vi vart tvungna att gå tillbaka och få en förklaring då sa han bara lugnt och sansat: Du kan inte komma in för att du har mohikan (?!) frisyr, ni har schyssta kläder och är inte för fulla med du kan inte komma in med mohikan frisyr. Vette fan om jag kan kalla mig frilla för en mohikan frilla med tydligen så var den ej okej där, på något väldigt suspekt sätt kanske den väcker anstöt mot någon? många frågor men väldigt få svar. Jag har hört sjukt många historier om folk som har blivit nekade att komma in av olika anledningar men aldrig denna. Är förövrigt första gången jag blir nekad att komma in på krogen också tror jag :) Jaja kvällen vart trevlig i alla fall och det känns mer som en rolig grej än någonting jag skulle kunna bli förbannad över.

Idag har vi haft en helt underbar bakisdag där vi har varit till IKEA och käkat köttbullar och inhandlat knäckebröd, Ahlgrens bilar, ballerinakex med framförallt Kalles kaviar, som jag har saknat det! Det var även en ruskigt skön känsla att komma till IKEA och se den svenska fanan, och känna sig lite som hemma :)

Ajja nu ska vi se på film, imorgon står jobb återingen på schemat vilket känns bra. Godnatt!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej!! Jaa...man kan lugnt säja att DU är UNIK :-) :-) samt att det blir nåt du kan berätta för dina barn och barnbarn...för att inte komma in på krogen pga av frisyren lär ta poäng :-) Ha det så gött...Kram

2010-03-21 @ 13:40:26
Postat av: Jimmy

HAHHAA, vilken jävla vakt! Men om det var första gången du vart nekad så var det fan på tiden!;) Kommer ihåg att jag vart nekad i Polen för att jag hade för fula skor, jävla placker.



Är det eran pool eller?! Snyggt att du kör med 15års t-shirten! Hoppas ni har det fint!

2010-03-21 @ 18:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0