Inget slutspel

Nej det vart inget slutspel för Luleå, Och inte fick man se matchen heller, vi fick höra matchen på sr.se och det funkade inte änns bra utan det laggade hela tiden.
jaja då missade man inte så mycket i alla fall, även fast det är en klen tröst i skrivande stund.
Här i Syndey är det bara bra annars, nu har vi flyttat in i våran superschyssta lägenhet och vi utnyttjar squashbanan, gymmet och poolen väldigt väl :D
Och vi kunde inte haft mer tur med rumskompisarna, vi bor tsm med 2 fransoser, 1 skånsk tjej och en tjej från brasilien. Nassim, den franska killen vi delar lägenhet och rum med är ett riktigt original, han snackar konstant trots att han knappt kan Engelska och har hur skön peronlighet som helst, och han är alltid glad också. och hans franska tjejkompis är också väldigt trevlig, och skånskan vi bor med är också trevlig, och hon är duktig på att massera, vilket aldrig är en nackdel :P Brasilanskan har flyttat in idag så hon har jag ingen uppfattning om förutom att hon verkar ha gjort illa foten och har ett bandage :P Den senaste veckan har jag och Ralle gått en 3 dagars bartenderutbildning, där vi har läst om grunderna till att bli bartnender typ, och tagit alla licenser man måste ha för att jobba i en bar här.
Igentligen är bartenderjobb kanske inte det ultimata jobbet man vill syssla med men det verkar vara det jobbet som är lättast att få här. 
Det ska vara en stor festival här i 2 veckor så då ska dom anställa 50 bartenders, så jag och Ralle ska iväg på någon stor gruppintervju imorgon, och Jokka ska på samma intervju men han har sökt jobb som glassförsäljare :)
Eftersom att vi har fått internet nu ska jag försöka skriva ett inlägg varje dag, men det är ganska knappt om tid och man får prioritera bort vissa saker. Jag har lagt in bilder på Facebook och jag orkar inte lägga in dom här eftersom att alla i princip har facebook, och dom som inte har det (pappa och farmor) får kolla på någon annans facebook.

Elin: JAG VET JAG FÖRSÖKER DELA UPP STYCKENA MEN MIN BLOGG ÄR MONGO SÅ DET VERKAR INTE GÅ, HAR DU NÅ TIPS?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0