Dag 33

Idag har vi varit i Aussie i 33 dagar, men det känns ungefär som att vi har varit här i 3 dagar.
Men men man ska inte klaga dagarna flyger iväg men vi har det ruggigt trevligt och
framförallt har vi en fransos som alltid får oss glada, det i kombination med låten
Evert - Eddie Meduza får oss alltid på gott humör (Ett tips att slå på den om man har en dålig dag på jobbet).

Idag var Jokka och Ralle iväg på en intervju på en förmedling där dom verkar ha väldigt mycket 
jobb på tex lager och olika "grovisjobb" på diverse byggen och företag. På något vis hade jag missat 
att söka det jobbet så jag sprang dit med mitt CV idag så jag är kallad på intervju imorgon :)
Så vi får hoppas att det inbringar lite stålar och lycka i framtiden as well!

Imorgon firar dom St Patricks day här i Sydney (tror vi) och det verkar vara väldigt stort, så då måste vi nog ta oss ut på någon pub och få oss en guiness (alternativt billigare variant) eller två och fira 
med gröningarna (vilket känns som att festa med bodensare?).. 
Enligt anonyma källor ska det bo ca 10% gröningar här, vilket känns ganska konstigt för
det känns som att det är ca 95% Asiater här.  

Nu verkar det funka att dela upp min text i stycken igen, vilket jag uppskattar väldigt mycket :)

Några bilder har jag tyvärr inte fått upp på Facebook ännu pga. strul med datorn, men det kommer
tids nog så ha tålamod (även fast det kan vara svårt i dessa tider)..


Mor: Nä om man hade vikt ner sig som Luleå hockey hade man nog inte kommit långt i detta landet,
        och att heja på Brynäs låter sjukt nog som ett alternativ med tanke på lagen som är kvar.

Far & Enni: Jo nog tror jag att jag hade kunnat få jobb som Målare här men det känns inte som ett
                   så roligt alternativ när man är tjänstledig från Målarjobbet hemma, fruktplockning kan
                   jag absolut tänka mig så länge jag slipper kela med ormar.. 
                   och det är långt kvar tills självförtroendet skulle få sig en törn ;D
                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0