Veckan som sådan

Har varit extrem skön med en liten känsla av rastlöshet lite då och då. I veckan har vi varit helt lediga från arbete och dagarna har tillbringats mest på Bondi beach och i hyde park där vi har arbetat på den livsviktiga brännan :P
Kvällarna har tillbringats i gymmet, poolen och bastun :) En helt okej vecka med andra ord..

Imorgon så är det både min och våran rumskompis Malins födelsedag (helt sjukt att vi fyller samma dag) så då ska vi ha en fest här som jag i ärlighetens namn tror kan bli både stor och bra. På dagen ska vi till North narrabeen, jag vet inte riktigt vad det är men det ska tydligen vara någon strand eller liknande som ska vara paradisliknande, det ska bli kul att se :)

I och med att jag inte har så mycket att berätta om den föregående veckan så tänkte jag berätta lite saker som vi finner märkliga i Aussie landet:



- Hur kan frukt vara så dyrt i detta land? Som en halvvis man kläckte ur sig här om dagen så är en banan billigare i Kiruna är i Aussie, det växer ju frukt här men det är ändå billigare att köpa godis, chips och cola än att göra en fruktsallad.

- När man åker buss här så är det helt omöjligt att veta vart man är, I världsmonopolen Luleå har vi fan ett system så man kan se vilken hållplats man är på, men det verkar inte ha kommit till Sydney ännu.

- Samma sak gäller när man åker tunnelbana, man måste kolla ut på bänkarna på stationen för att se vart man är, då har dom skrivit på bänken vilken hållplats det är.

- Hur in i helvete kan det vara så mycket Asiater i detta land?! Inte för att jag är rasist men folk har fått för sig att Asiater är ett trevligt folk, men det bevisar dom dag på dag att det inte stämmer (om man nu inte är på en lyxresort i Thailand).


Nu kan det låta som att jag är irriterad, men det är jag inte för jag ser fram emot imorgon så mycket. Måste även passa på att önska min kusin Erika en riktigt bra 30 års fest imorgon! :D Hoppas ni finner det trevligt även fast inte jag kan deltaga..

Kommentarer
Postat av: Erica

Grattis på födelsedagen finaste kusin! Hoppas du får en underbar dag. Önskar du var här och hade kunnat komma på festen, vi firar dig oxå i kväll! Många grattis kramar fr Erica, Tobias, Bosse och Maritha.

2010-04-24 @ 08:27:51
Postat av: Mamma

Hej!!! Du har ju en klar framtid i Australien :-) Att organisera upp busstrafiken så att vanligt folk kan åka buss i trygghet och när du är klar med det är det bara att börja med tunnelbanan?! Är det sant som ryktet går att Ni kommer hem till sommaren?? Mamma hoppas på det :-). Kram

2010-04-26 @ 15:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0