Klart med hemfärd

Nu är det spikat att jag kommer spendera sommaren i Luleäää :) Det känns faktiskt väldigt bra.. Jag flyger hem den 15 Juni och landar i Luleå 16 Juni, Jokka däremot åker hem redan 31 maj pga att han är i princip pank då. Men jag stannar 2 veckor till och kör slut på Syndey :)

Vad har vi lyckats med sen senaste inlägget då? Vi har lyckats med en hel del.
I Lördags var det ju min och Malin födelsedag så då anordnade vi en riktigt bra fest här med massor av folk och en utgång som följd, utgången kanske inte var den mest lyckade i mina dagar iofs eftersom att jag och Roger som vi har jobbat med lyckades tappa bort alla andra efter vägen och sedan lyckades jag med konsten att tappa bort han också inne på utestället så jag var i princip själv hela kvällen. Eller själv och själv jag träffade en massa roligt folk att umgås med, ni vet det är väldigt lätt hänt att man blir översocial på fyllan och träffar massa nytt folk ;P

En annan lite halvlustig sak som hände var också att jag umgicks ganska mycket med ett kompisgäng från Aussie där inne och sedan när jag var på väg hem hade en av tjejerna från gänget sett mig gå omkring helt själv ute i regnet, men hon vågade inte komma fram och prata igen för att hon tyckte jag lät så arg när jag pratade i telefon, men i själv verket var jag jätteglad, jag lät nog bara arg för att jag pratade med Jimmy i telefonen och jag gick runt och sjöng Luleå rasmor :)

När jag sedan kom hem var alla dom andra hemma, otroligt nog var det varken jag eller Malin som var fullast det var Jokka, han satt i en fåtölj och sedan rammlade han bara ur den och tog sig inte upp, så han la sig och sov där ca 10 min, när han sedan vaknade till iv och gjorde ett nytt försök fick det samma resultat som första gången, men men han vände bara på sig och somnade om, MEN SEN efter 10 min till då jävlar vart det liv i han för då vart han tvungen att springa på toan och åka gusstavsbergsbussen (som hans föräldrar hade uttryckt det)..

I söndags vart det också fest eftersom att dom firar Anzac day här då (Till minne av dom som stupade i andra världskriget) men denna gången vart det en betydligt mer städat tillställning med en normal utgång som följd.

Hmm resten av veckan har vi inte gjort något extraordinärt direkt, Jag och Ralle var på en intervju på en bar och bartender jobb, och det lät som att vi skulle få jobb också men jag har beslutat mig för att sticka härifrån på söndag och för Ralles del lutar det också att han hänger på, Men men i alla fall så skulle bar ägaren bjuda oss på gratis bärs där på Lördag bara för att vi ska få se stället så det är ju inte helt fel (han vet inte om att vi inte har tänkt ta jobbet) :)

Jo som sagt så blir det att resa upp efter östkusten resterande del av tiden i Aussie, det är Jag, Jokka och Malin som drar på Söndag, eventuellt hakar Ralle på också. Det ska bli riktigt intressant och kul för vi kommer göra sjukt många roliga saker efter vägen, Tex fallskärmshoppning och dykning i stora barriärrevet som rankas som världens bästa dykning!

Bloggandet kommer nog bli lite lidande eftersom att jag vet inte om jag kmr ha tid eller tillgång till internet, men det kan ju inte bli så mycket sämre än senaste tiden så..

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hello va härligt att höra att du kommer hem till sommaren.

Här hemma är allt bra,hoppas att ni får en härlig sista tid nu i Aussie.



P.S glöm ej höra av dej till Tore.



Kram kram Pappa o Enni

2010-04-30 @ 00:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0