Jag och Fransosen Dag 1 och 2

Tjena, nu har jag borjat och nastan avslutat mitt dykarcet, samma kvall som jag skrev forra inlagget sa gick jag och h-man och bokade in oss, men han har redan OPEN WATER sa han skulle ta ADVANCED istallet. det ar det andra man kan ta av ca 4-5 stycken. da far han dyka ner till 30 meter bla.
Men i alla fall vi gick forst till nan dar vi snackade med en Engelsk snubbe han verkar bra och serios, men da skulle jag inte fa borja med teoridelen foren dagen efter och sedan dyka i pool en dag och sedan 2 dagar i havet, men jag var sugen pa att borja med teorin redan samma kvall sa da gick vi till en Amerikan istallet, det gick skitbra for han men han kunde inte ta oss bada under sina vingar eftersom att han var ensam instruktor dar, sa eftersom att han larde ut ADVANCED sa fick h-man dyka med han och jag gick till hans granne istallet (FRANSOSEN) haha skitharlig kille men han sager typ var tredje ord pa franska sa ar lite svart att forsta han, men i alla fall sa jag valde jag att ga hos han, Haha jag fick sen en video samma kvall dar i dykaraffaren som varade ca 1.5 timme..
Sen fragade jag han om jag skulle och dyka i poolen nasta dag, NEJ sa han till mig stora forvaning (Sa for var det hos alla andra vi fragade) vi far och dyker i havet istallet ar mycket roligare for bade dig och mig.. jahapp vart lite nervos men litade pa han och tyckte det lat som en bra ide..

DAG 1 (Igar) kl 07.10 kom han och hans chaffor och och plockade upp mig, sen akte vi ca 10 min till hamnen dar baten vantade, var en stor bat och ett annat par dar som skulle dyka med deras instruktor. Sen for vi ca 1 timme till vi kom utanfor nagon O, Efter vagen gick han igenom med mig hur utrustningen funkade OSV, Sen nar vi kom fram till ratt plats var det bara hoppa i, Gick valdigt bra fick prova pa att byta fran syrgas till snorkel under vattnet. Sedan fick jag prova pa att fylla simglasogonen med vatten (Under vattnet) och tomma dom genom att trycka pa ovansidan av Glasogonen och sedan blasa med nasen, sen fick jag aven prova pa att ta av mig dom helt under vattnet och satta pa dom igen, Latsas som att jag fatt slut pa luft och tvingas ta hans reservmunstycke och sen aven att testa att dela munstycke med han, da tar man 2 andetag var och sedan passar over den till den andra.
Sen fick jag gora massa andra grejer ocksa plus aven att vi for och dok ganska mycket vanligt ocksa (Pa ca 10 meters djup)  vi gjorde ett dyk dar sen for vi till en annan o och gjorde ett andra dyk, dar jag fick prova pa massa mer roliga saker, Sen avslutades det hela med en lunch bestaende av: Blackfisk i na gronsaker, Tonfisk i nagon tomatsas, samt ris och farska frukter (Mor och Far kommer aldrig tro mig men jag gillade det faktiskt riktigt mycket) sen for vi tillbaka till hamnen var tillbaks vid 14 tiden da fick jag en bok jag skulle plugga i.. Sen vart det inte sa mycket mer gjort igar jag pluggade ganska manga timmar sen gick vi och at, och sen extremt tidigt i sang.

DAG 2 (Idag) steg upp runt 06.30 h-man och jokka sov vidare for jokka slappar bara pa dagarna och h-mans chaffis skulle inte hamta han foren 07.30, sen gick jag ner och kopte en macka vid nagot litet hak har nedanfor hotellet.
Klockan 07.00 dok Fransosen och hans chaffis upp, samma procedur som dagen fore fast idag var det na folk med och snorklade ocksa, Idag har jag fatt gora lite svarare saker tex bli utan syre pa ca 7 meter ocksa maste man anda stiga upp ganska sakta for att inte fa dykarsjukan, givetvis simmar instuktoren brevid med syre.
Sen har jag aven fatt gora massa andra grejer tex testa ta av mig alla grejer pa botten och satta pa dom, ta av mig Glasogen och simma i en cirkel runt fransosen, har gjort 2 dyk (ca 12 meters djup) aven idag och det har gatt hur bra som helst sa nar jag har gjort teoriprovet ar jag klar med certifikatet.
Och eftersom att jag har 2 dyk kvar imorgon och jag ar klar med kursen sa ska jag fa lara mig hur man fotograferar under vattnet, det gor man igentligen nar man tar ADVANCED men eftersom att jag var sa snabb sa far jag gora det imorgon kommer bli hur grymt som helst, sen far man en skiva med alla bilder pa ocksa!
Blir vall samma procedur ikvall med middag och sedan ga och sova tidigt, langtar sjukt mycket tills imorgon att dyka ar bland det absolut roligaste jag har gjort!!


Jimmy; haha ja jag ska lagga upp nagra bilder sen var, det var vart hela entrepengen bara for att ha jokka bakom sig i dom dar tunnlarna och kunna ta bilder och hora hans stonkande, men bars gick det inte att dricka dar ;)


Det ar kul att lasa alla kommentarer nar man ar har borta, Drommer om potatis..

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter helt fantastiskt....tur att du gör det du vill så du inte sen ångrar dig när du kommer hem :-)

Å du....vad säjs om mammas potatismos???? Får fixa det när du kommer hem :-) Känns att det är ju dölänge till Ni kommer hem...undrar ibland hur ni får dagarna att gå..men det verkar vara det minsta bekymret.

Kramiz

2009-03-16 @ 15:16:56
Postat av: Adde

Lät grymt kul att dyka, säg inte att du längtar hem till maten, här får jag lida med blodpudding.....

2009-03-16 @ 16:47:23
Postat av: Mats

Dyk lugnt,ha de bra. Tänker på dej heja SAIK! Hälsn.Pappa o Enni

2009-03-17 @ 10:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0