Dag 3 med Fransosen och vilodag..

HAHA det forsvann inte som jag hade trott..


Hej, Dag 3 (Igar) fick jag dyka med fransosens dykarkollega (som ocksa var fransos) forsta dyket sa var dte bara vi 2 och da tog han forst lite foton pa mig nar jag klev ner i vattnet och under vattnet och sadant, och sedan skulle jag lara mig fotografera, det var riktigt svart faktiskt, och det vart inte lattade av att det har var forsta riktiga dagen med regn sa var valdigt mycket partiklar i vattnet och bara ca 4 meters sikt. 
Det ar valdigt mycket svarare fotografera i vattnet an ovanfor utan, for man masta ha en perfekt "boyunchy" det ar typ nar man kan ligga och bara flyta under vattnet helt stilla, det betyder att man har vasten perfekt fylld med luft (Man kan reglera det hela tiden under vattnet) och det ar nastan omojligt att fa den perfekt fylld, i alla fall for rookiesar som mig.
Men fick till nagra halvhyfsade bilder i alla fulla fall.

Sen andra dyket gjorde vi pa en annan o, da var en till kille med och dykte, och jag fick skota kameran hela tiden.
Det gick betydligt battre har och sikten var battre ca 6-7 meter, fick nagra helt okej bilder, har lagt upp 5 bilder pa Facebook sa ar bara kolla dara.
Summa sumarium av hela dykningen ar i alla fall fruktansvart val investerade pengar, for dykning ar bland det absolut roligaste jag gjort och man far en sjuk adrenalinkick varje gang men sjunker ner under vattnet, och nar man val ar dar nere kanns det som en sjuklig frihet kan tanka mig hur det ar att flyga typ, ska latt ta ADVANCED nere i ko samui och ekonomin tillater det da!

Idag har jag och jokka bara legat pa stranden halva dagen medans h-man gjorde klart ADVANCED kursen, sen gick vi in till den lilla staden som finns har och bokade batbiljetter till Ha tien, det ligger mot gransen mot Kambodja, vi ska till Shionakville (eller hur det nu stavas) Next. Men var lite surt for vi det gick ingen bat forran pa Fredag kl 14.00 och vi maste vara ute ur Vietnam vid midnatt samma dag, men vi borde hinna i alla fall for Ha tien ar typ gransstaden och vi skulle komma fram dit klockan 15.30, men man har ju markt tidigare hur mycket man kan lita pa deras tider..
Sen lag vi pa hotellrummet ett tag och slappade och laste bok, men sen kande jag att eftersom att man har atit alldelens for god mat har och druckit alldelens for gott sa skulle det sitta pa sin plats med en promenad, men jokka ville inte folja sa jag traskade ivag sjalv, valde att inte ga in mot stan utan ut i buschen och val dar sa var det 4 st fran lokalbefolkningen som lirade Volleyboll och gestikulerade(eller hur det nu stavas) om jag ville vara med sa jag hoppade in men det vart en kort sejour for min jag tappade ju en tanagel nar vi spelade Fotboll i Nha trang och jag hade inte lindat tan sa bra sa jag tackade for mig efter ca 15 min och knatade vidare, kopte massa bananer och gick hem (ar sa SJUKT goda bananer har)..

Tankte ge er lite snabbinfo om Phu Quoc eftersom att dte inte ar varldens kandaste stalle och jag har massa tid over fore vi ska ga och kaka middag..
Bor typ 50000 personer har, och det ar Vietnams storsta o, dom ar sjukt beroende av fisket, vilket vi markte nar vi var ut och dok det ar fiskebatar overallt, far dom ingen fisk pa dagen sa ater dom ingenting typ (forutom ris da).. Det ar ganska dyrt har hotellet kostar 15 dollar natten (vilket ar typ det billigaste har) och att ga ut och kaka kostar ca 50 kronor med dryck, ar absolut inget nattliv och alla resturanger och sadant stanger klockan 22.00, alla som kommer hit gor det bara typ for att ta det sjukt lugnt, och ar valdigt lite turister har om man ligger pa stranden har man latt 20 meter till narmatse granne..

Kommentarer
Postat av: Adde!

Mmh indonesisk kyckling igår! Och grillad karré med potatissallad idag! Dedu!

Och farmors lassagne förra veckan satt inte heller helt fel ;)

2009-03-18 @ 17:09:01
Postat av: Anton

Adde: forutom svenska klassiker har du inget att komma med adde. Chicken curry idag till lunch, igarkvall till middag nan fisk som hette typ black king som var friterad och serverades med ruggigt god sas. undrar om man skulle ta en pizza ikvall;)

2009-03-19 @ 09:02:41
Postat av: Adde

Har allt att komma med!

Fiskpinnar med potatismos!

Tacos!

Palt!



Ska jag fortsätta? ;)

2009-03-19 @ 17:02:49
Postat av: Fredriks moder och fader

Hej Anton

Säg åt Fredrik att han måste skriva mer och lägga in några bilder och inte bara prata med Siri.

2009-03-20 @ 18:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0