Tillbaka i det Civila..

Tja! nu har vi kommit tillbaka fran djungeln, det borjade med att vi akta bil typ 2 mil fran Chang mai sa langt det gick typ, och sen vandrade vi ett tag sedan stannade vi for lunch, var typ ris och egg, det gick ner men bara for att man var sa hungrig, Sen fortsatte vi promenera genom djunngel tills vi kom till en liten by, det tog ca 4-5 men vara bara for att det var sa javla varmt ute sa vi vart tvungen ta pauser hela tiden.
Nar vi kom till byn tog vi en dusch, eller vi tvattade oss i backen rattare sage, var riktigt svalt och skont< efter det fick vi mat var en riktig lyxmiddag med 3 olika rattar, men skamdes nastan for att familjen som vi bodde hos var vall inte sa rika, men det var vara duktiga guider jan och jay jay som lagade maten, var riktigt gott!
Efter det drack jag en ol och vi spelade kort (vi var 8 stycken + vara 2 guider, var 4 tjejer och en kille fran England och vi)
men nar klockan var 8 vart alla sa javla trotta sa vi gick, var riktigt kallt den natten och var ju inte direkt mjukt sa man sov vall inte sa jatteskont den natten.

Nasta dag promerade vi ca 2 timmar till nasta by, ajuste vi stannade hos nagon familjen och at lunch efter vagen ocksa, var det godaste jag atit hitils i Thailand var nagon nudelsoppa, Ajuste vi stannade och bada i nagot vattenfall ocksa efter vagen och lappa lite sol, det var riktigt skont!
Den andra byn som vi bodde i var riktigt javla fin huset lag precis brevis ett ganska stort vattenfall dar man ocksa kunde ga in i en grotta under vattenfallet, var grymt skont tvatta sig dar nar vi kom fram.
Middagen var som vanligt pa den har trippen en riktigt festmaltid, sen avslutade vi kvallen med nagra kalla chang framfor brasan det var skont, fast alla vart jattetrotta som vanligt pa kvallen sa vi la oss vid 22..

Idag vaknade vi, fick en riktigt bra frukost bestaende av kaffe,egg och rostat brod, efter det sa gick vi ca 30 min dit vi skulle aka rafting och rida pa elefanterna, haha jag fick forttroende att vara bakre styrman pa flotten, det gick forvonansvart bra, jag ramlande inte i en enda gang men det gjorde guiden daremot ; ) vi stannade och badade vi nagra klippor ocksa jag och h-man var dom enda som vagade hoppa fran den storsta klippan :D
Sen efter lunchen for vi och red elefanter, det var inte riktigt sa kul som jag hade hoppats, och jag och jokka hade nan tokig guide som hoppade av elefanter och han gick ivag fran resten av guppen sa vi aldrig trodde vi skulle komma hem igen.. jaja det gick bra i alla fall.

Pa det stora hela har det varit en riktigt bra helg ute i det vilda, nu ska vi kaka middag, ska lagga upp nagra bilder imorrn om jag ids!

Adam: skicka morsan och farsan e-mail adress till mig!
Elin: nog vet jag att du var serios :D

Undra om farsan och Enni lever?!

Kommentarer
Postat av: Adam

[email protected]



är morsans iallafall, skickar farsans ikväll.

2009-02-22 @ 14:41:41
Postat av: Farsan och Enni

härligt att läsa om dina äventyr; klart att vi fortf e i livet... :) även om vi inte alltid är så flinka. nånstans i cyberrymden försvann vår förra kommentar! vi önskar dig fortsatt härlig resa å vi väntar med spänning på fortatt intressant läsning. KRAM från oss å ha de bra!

2009-02-22 @ 19:53:45
Postat av: R

Jag hoppas verkligen att du/ni har det bra där borta. Njut av resan :) Kramar

2009-02-23 @ 12:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0