Songkran

Da har man firat Songkran ocksa, Aven kallat det Thailandska nyaret eller kort och gott "Vattenfestivalen". For det ar verkligen vad det ar, man kan inte ga nagonstanns under 2 dygn utan att bli helt genomdrankt av vatten, Babypuder, en gang fick vi till och med massa shampo over oss, det var jobbigast for nar folk sprutade med sina vattengevar sedan skummade det bara upp annu mera och man fick i ogonen och overallt.
Sjukt roligt har det da varit i alla fall aven fast man var ganska less pa slutet att vara blot hela tiden, Tror inte man kan forestalle sig hur dte ar igentligen, det ar typ som att hela Lulea centrum hade vairt fullt av manniskor overallt och det bara ar ett anda stort vattenkrig! Fran borjan nar dom firade det har borta, sa skvatte man bara lite vatten pa varandra for god lycka typ, men nu har det eskalerat kraftigt!

Imorgon drar vi till Phi Phi for att bara sola och bada och ta det chill nagra dagar, ska bli ruggit skont!
De har tydligen blossat upp annu mera uppe i Bangkok nu, och det rader undantagstillstand dar ocksa, men dom tror att det ska vara over fram till dess att vi aker hem.

Ajuste har ju glommt beratta om mina klockfadaser ocksa, jag har kopt totalt 4 klockar har borta varav alla har gatt sonder, Forsta klockan kopte jag i bangkok, den holl ganska bra den holl anda till Kambodja. Men sen kopte jag en klocka i Phnom Penh som gick sonder precis nar vi kom till Siem Riep, eller den gick inte sonder men det var en automatklocka och tiden gick inte att stalla in sa det funkade ju inte sa bra, Sen kopte jag en ny klocka i Siem Riep och lyckats lura tanten som jag kopte den att byta in min klocka, sa jag var ju skitnojd och gick darifran och trodde jag hade gjort en bra affar (Fick lagga imellan 12 dollar). Men sedan dagen efter borjade min nya klocka att hacka efter tiden sa jag gick tillbaka till tanten och sa det och hon sa att jag fick ta en annan klocka da, men klockan jag ville ha var dyrare sa hon forsokte fa mig att lagga pengar imellan men jag vagrade for att hon sa att den andra klockan var bra.
Efter valdigt mycket tjafsande och jag hade skrammt ivag nog mycket kunder darifran sa gick hon med pa att jag skulle fa den gratis, men nu har den ocksa gatt sonder... Sa for se hur manga mera klockor jag orkar kopa..



Kommentarer
Postat av: Adde

Utan klocka ingenting!

2009-04-14 @ 23:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0