Dykning och Idag Fodelsedag.

Tjena, Idag ar det min fodelsedag har borta i Koh samui, Dagen har borjat helt lysande med att jag vackte Jokka, och H-man med att knacka en bira :) Sen gick vi och at frukost och sen bar dte av till den underbara stranden 100 meter nedanfor varan bungalow, vi tankte lira volleybolloch dricka ol hela dagen men var sa javla svart att hitta nagon som ville spela sa vi gav upp efter att ha slegit nagra Israeler i tennis voelleyboll, da gick vi och solade och tog en drink istallet.

Igaroch i forrgar var jag som sagt och dykte, var annu battre denna gang, forst tgo vi en farja anda bort till Koh Tao (2 timmar ca) sedan sa akte vi ut med dykarbaten och dok inne i nagon vik, Forsta dagen gjorde vi 3 dyk, Dar jag bland annat fick lara mig navigera, Kontrollera min boyanchy battre, och "Search and recovery" Vilket var sjukt frant, da slappte dom ner en batmotor pa botten (22 meter) och sedan fick jag simma runt pa ett speciellt satt och leta det, nar jag hade hittat den rykte jag i ett snore ocksa kom min dykinstruktor, ocksa sen fick jag lara mig med hjalp utan "flytkuddar" att fylla dom med lust och sen barga upp den sakta, det svaraste var att knyta under vattnet och sedan klara av att halla den pa 5 meters djup nar vi gjorde varat safefty stop (vilket man maste gora i ca 5 min efter man varit sa djupt).

Andra dagen av dykningen sa fick jag forsta dyket gora ett "Deep dive" och ga ner till 30 meter for att se om man skulle fa nagra symptom av "Dykarsjukan" , da kollar man typ hur farger forandras och sadant dar nere, var riktigt frant.
Sen andra dyket var det meningen att jag skulle fa testa kora en DPV, vet inte riktigt vad det heter pa svenska men dte ar i alla fall en san dar maskin som ser ut som en misil, som man kor med under vattnet sa man slipper simma, men da var en av dom trasig, sa da fick jag lara mig lite olika fiskar istallet, var kul det ocksa, vi sag en jatteskoldpadda bland annat...
Jaja nu har jag inte tid att skriva na mer maste fortsatte alkoholintaget i varan bungalow, bara en vecka tills man kommer hem nu, borjar fa lite hemlangtan faktiskt..

Tack for alla Grattis halsningar, varmer i hjartat!

Kommentarer
Postat av: Adde

Grattis, hoppas på släktträff i detta inlägg också. Börjar kännas som i Skellefteå.

2009-04-24 @ 17:32:10
Postat av: Pappa

Hoppas födelsedagsfirandet (långt ord va) gick bra,

härligt att höra att du längtar hem. Njut och bara må av era sista semesterdagar. Många kramar Pappa o Enni.

P.S Adde längtar att få ge dej en riktig kram. Hej.

2009-04-25 @ 08:57:46
Postat av: Mammma

Angående klocka....om du inte redan köpt...kolla om dom har ett märke som heter ICE..har dom det...köp en rosa :-)

Kram

2009-04-25 @ 19:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0